fredag 19 september 2008

Brev till Linda

(Linda visar Andreas (IO) en hopknycklad gulfläckad lapp som låg i hennes necessär på toaletten.)

Undersköna.

Du är min. Jag är närmare än du tror, så nära, jag kan lukta ditt hår, men du vet inget om oss, du låstas det, att du inte ser mig, jag vet, vårt bröllop var i helig i eld, och jag ska uppsluka dig en dag, på andra sidan, vi ska fara mot himlarna tillsammans, min älskling, jag äger din kropp, tittar på dig, några meter bort, så nära jag kan lukta dig, stryper dig om du rör vid HONOM EN GÅNG TILL FATTAR DU? JÄVLA KOSSA, HORA, du är min älskling, ingen annars, vi leker, du och jag, titt-ut, titt-ut, vi låtsas att vi inte finns för varandra, vi låtsas att du inte ser mig, att DU GÖMMER DIN RING, VARFÖR, DIN RING AV ELD, JAG SKA BRÄNNA DIG SOM DITT HUS BRANN, OCH ÄTA DINA RESTER EFTER ELDEN, JAG SKA SKÄNDA DIN KROPP, nej, inte skända, älska med dig, nätterna igenom, jag tänker på dig och tittar upp och ser dig sväva där när du sover, jag vet att jag bor i dina drömmar. RÖR HONOM INTE MER, DET ÄCKLET, HAN ÄR EN FLINANDE TEVETÖNT, bara du och jag Linda i evigheten, vi lämnar allting bakom oss, förenar oss. Kyssar

Din man.
några steg bakom dig
alltid

1 kommentar:

Anonym sa...

Äh... han är ju helt sjuk i huvudet.