onsdag 1 oktober 2008

På återseende!

Ja, förhoppningsvis återvänder vi hit igen, till Sverige efter inbördeskriget. Det känns otroligt kittlande för fantasin, tycker jag, att fundera över vilka olika varianter vi kan köra nästa kampanj i.

Det är i och för sig inte helt fel med detta ofullbordade slut heller- man tar ju med sig det liksom- jäklar vad man vill veta vad som hände med alla, och se sakerna i världen. Jag har till exempel en tanke kring att koncentrationslägren kan kopplas till det där meddelandet som Håkan introducerade till världen där folk på ostkusten i Sverige bad om hjälp eftersom de plågades och var instängda. Tänk om det var fängslade novor som skrev den lappen? Shit- jag skulle vilja veta vad de skumma husen i lägret var för något. Och jag vill veta vilka de ryska novorna var och, och, och...

Ja, hur som helst. Kul kampanj. Kul rollspel. Fett system TSOY, The Shadow of Yesterday, eller The Solar system, eller Fantastica eller vad det nu ska kallas. Klart är i alla fall att det läckte som ett såll... Alltså våra egna modifieringar. Desto mer vi körde desto tydligare blev det att våra egna regeländringar var ... kassa, helt enkelt.

Nåja, ska bli spännande att se vart rollspel tar oss nu..

Förhoppningsvis med ett fungerande regelsystem... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm inte att mycket av glädjen kom från aspekterna.
De finns inte med i Tsoy.
Så även om vårt hopkok inte är perfekt så är det jävligt bra i min mening iaf.

Nilo sa...

Sant, verkligen, och det där har vi ju pratat om förut. Aspekterna ger verkligen färg och inlevelse som saknas i secrets. Aspekterna blir ju mycket av vad karaktären är- och de representerar också en prioritering i den bakgrundsinfo som skrivits/ diskuterat- "okej- vi vet allt det här, men vad är det viktigaste, vad vill vi se i spel?"

Jag har själv lite ångest över att lämna aspekterna, men man ska ju kasta sig in i nytt med öppna armar, så...